OBCHODNÍ PODMÍNKY
Podnikající osoba: Ing. Martin Mahdal
Sídlo: Velký Ořechov 143, 763 07
IČO: 03178722
E-mailová adresa: mahdes@mahdes.cz
Telefon: +420 735 323 761
Adresa internetového obchodu: www.mahdes.cz
(dále jen „prodávající“)
I. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
- Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) shora jmenovaného prodávajícího (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou osobou (dále jen „kupující“), včetně internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod (dále jen „e-shop“) je prodávajícím provozován na webové stránce www.mahdes.cz, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky.
- Ustanovení obchodních podmínek je nedílnou součástí smlouvy. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanovením těchto obchodních podmínek.
- Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- Obchodní podmínky jsou dále v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele v aktuálním znění a v souladu s ustanovením čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, obecného nařízení o ochraně osobních údajů. Všechny informace o zpracování údajů o kupujícím jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, které jsou uvedeny na www.mahdes.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju/
- Smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
II. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
- V případě, že kupující uvede v objednávce své identifikační číslo, má se za to, že zboží kupuje v rámci své podnikatelské činnosti.
- Spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
III. INFORMACE O ZBOŽÍ A CENÁCH
- Koupě nabízeného zboží e-shopu je možné jen přes webové rozhraní internetového obchodu.
- V e-shopu jsou uvedeny informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně DPH a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Prodávající má možnost uzavřít smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
- V e-shopu jsou uvedeny také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží, a o způsobu a času dodání zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
- Předmětem smlouvy ani součástí kupní ceny není vynáška, montáž ani instalace zboží, pokud není sjednáno jinak.
- Vyobrazené doplňky a příslušenství nejsou součástí zakoupeného zboží, pokud není výslovně v popisu zboží uvedeno jinak.
- Kupující bere na vědomí, že barvy zboží uvedené v e-shopu jsou pouze informativní a rozměry zboží mohou vykazovat drobné odchylky proti rozměrům uváděným prodávajícím.
- Vyobrazené odstíny výrobku se mohou lišit v závislosti na individuálním nastavení technických parametrů monitoru každého kupujícího.
- Prodávající si vyhrazuje právo na drobné technické změny prodávaného zboží.
IV. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
- Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím e-shopu. Náklady vzniklé kupujícímu při použití prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (tedy zejména náklady na internetové připojení) hradí kupující sám. Tyto náklady se nijak neliší od základní sazby, kterou kupující hradí za používání těchto prostředků.
- K objednání zboží dojde tak, že kupující vybrané zboží vloží do nákupního košíku, vyplní objednávkový formulář a zvolí způsob dopravy a platby. Informace o celkové ceně bude uvedena na základě zvoleného zboží, způsobu doručení a platby. V objednávkovém formuláři musí být vyplněny následující položky kupujícího: jméno, příjmení, telefonní číslo, e-mail a fakturační adresa.
- Kupující má povinnost poskytnout při nákupu všechny informace správné a pravdivé. Informace v objednávce poskytnuté kupujícím jsou tedy považovány za správné a pravdivé.
- V případě, že má kupující zřízen zákaznický účet, může učinit objednávku jeho prostřednictvím. Způsob objednávky je totožný, jako v případě bez uživatelského účtu.
- V průběhu a před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s obchodními podmínkami a podmínkami zpracování osobních údajů. K potvrzení a souhlasu s obchodními podmínkami slouží zaškrtávací pole. Objednávku provede kupující kliknutím na tlačítko „odeslat objednávku“. K uzavření smlouvy nedochází odesláním objednávky.
- Kupující odesláním objednávky stvrzuje, že se před uzavřením kupní smlouvy seznámil s obchodními podmínkami a podmínkami zpracování osobních údajů, a že s nimi bez výhrad souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
- Smlouva vzniká okamžikem, kdy prodávající objednávku kupujícímu potvrdí. Toto potvrzení obdrží kupující na e-mailovou adresu, kterou při objednání zadal. Přílohou tohoto potvrzení je aktuální znění obchodních podmínek. Od okamžiku přijetí potvrzení vznikají mezi kupujícím a prodávajícím vzájemná práva a povinnosti, jež jsou vymezeny smlouvou a těmito obchodními podmínkami.
- V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh smlouvy. Smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky.
- V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v e-shopu nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto chybnou cenu. Prodávající v tomto případě neodkladně informuje kupujícího o chybě a bez zbytečného odkladu zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh smlouvy. Smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky, které obdrží prodávající na e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
- Kupující může objednávku zrušit, dokud není kupujícímu doručeno potvrzení o přijetí objednávky od prodávajícího. Objednávku lze zrušit telefonicky nebo e-mailem prostřednictvím kontaktů uvedených v těchto obchodních podmínkách.
- V případě, kdy dojde k uzavření smlouvy, vzniká závazek v zaplacení celkové ceny.
- Uzavřená smlouva je archivovaná pouze za účelem jejího úspěšného splnění a splnění případných povinností z odpovědnosti za vady a není přístupná zákazníkovi ani třetím stranám.
V. ZÁKAZNICKÝ ÚČET
- Na základě registrace v rámci e-shopu může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu.
- Při registraci zákaznického účtu je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Tyto údaje je povinen při jakékoliv změně aktualizovat.
- Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující má povinnost k těmto údajům zachovat mlčenlivost a nikomu je neposkytovat. V případě, že dojde v důsledku jednání kupujícího k jejich zneužití, nenese prodávající za to a důsledky tím způsobené žádnou odpovědnost.
- Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
- Prodávající může zákaznický účet zrušit, a to zejména v případě, když jej kupující nevyužívá déle než dva roky nebo v případě, kdy kupující poruší povinnosti uvedené v obchodních podmínkách.
- Zákaznický účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
VI. PLATEBNÍ PODMÍNKY
- Společně s cenou za zboží je kupující povinen uhradit náklady spojené s balením, dodáním a platbou zboží. Kupní cenou se dále rozumí jako souhrn ceny za zboží a nákladů spojených s balením, dodáním a platbou. Kupní cena je uváděna včetně DPH a veškerých poplatků stanovených zákonem.
- Kupní cenu může kupující uhradit následujícími způsoby:
- Bankovním převodem
- Platební kartou
- Dobírkou
- V hotovosti
- V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě platby bankovním převodem nebo platební kartou je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření smlouvy.
- V případě platby kartou prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
- V případě platby bankovním převodem nebo platební kartou je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn v okamžiku připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
- Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
- Prodávající vystaví fakturu v elektronické podobě po uhrazení kupní ceny a zašle ji na uvedenou e-mailovou adresu kupujícího.
VII. DODÁNÍ ZBOŽÍ
- Zboží je kupujícímu dodáno na adresu určenou v objednávce prostřednictvím přepravní společnosti, kterou si kupující vybere v průběhu objednávky.
- Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.
- Doba doručení zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení je kupujícímu sdělena v průběhu vyřizování objednávky. Kupující se může dotázat na předpokládanou dobu doručení prostřednictvím e-mailové adresy nebo telefonicky.
- Prodávající si vyhrazuje právo dobu doručení z důvodů výpadku výroby prodloužit. Prodávající je povinen kupujícího o této skutečnosti a nové době doručení informovat.
- Prodávající je povinen zboží dodat na adresu uvedenou v objednávce a kupující je povinen zboží při dodání převzít, s výjimkou případů dle kapitoly VII., čl. 6 obchodních podmínek. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než je v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady s jiným způsobem doručení. Nepřevzetí zásilky je považováno za porušení obchodních podmínek a prodávající má právo od smlouvy odstoupit.
- Při převzetí od dopravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu a v případě jakýchkoliv závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci. V případě, že je shledána závada na obalu svědčící o neoprávněné manipulaci a vniknutí do zásilky, není povinností kupujícího zboží převzít.
- Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, nejdříve však převzetím zboží.
- Nebezpečí škody přechází na kupujícího v okamžiku, kdy zboží převezme nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu se smlouvou tak neučinil.
VIII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- K odstoupení od smlouvy může dojít pouze z důvodů a způsoby uvedenými v obchodních podmínkách.
- Kupující, který uzavřel smlouvu jako spotřebitel, tedy osoba kupující zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, má právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. V případě, že je předmětem několik kusů nebo částí zboží, začíná tato lhůta běžet ode dne dodání posledního kusu nebo části zboží. V případě, že je na základě smlouvy zboží dodáváno pravidelně a opakovaně, začíná běžet tato lhůta ode dne dodání první dodávky.
- Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce:
- zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám
- Pro odstoupení od smlouvy může kupující použít vzorový formulář. Vyplněný formulář zašle kupující na e-mailovou adresu prodávajícího uvedenou v obchodních podmínkách. Prodávající bezodkladně potvrdí kupujícímu přijetí formuláře.
- Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
- V případě odstoupení se smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti dnů od doručení odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu.
- Kupujícímu je vrácena kupní cena do čtrnácti dnů od vrácení zboží zpět prodávajícímu. Kupujícímu je cena připsána na účet, ze kterého byla připsána při nákupu, případně na účet zvolený ve formuláři odstoupení od smlouvy. Prodávající může po vzájemné dohodě vrátit kupujícímu kupní cenu i jiným způsobem.
- Kupující odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Kupující bere na vědomí, že nárok na úhradu škody vzniklé na zboží ze strany kupujícího (poškozené, opotřebené, znečištěné či částečně spotřebované zboží) je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
- Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy kdykoliv před tím, než je zboží dodáno, pokud existují objektivní důvody, proč není možné zboží dodat. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu ve lhůtě 14 dnů od oznámení odstoupení od smlouvy, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím. Prodávající může od smlouvy odstoupit také, pokud je zjevné, že kupující uvedl záměrně nesprávné informace. V případě, že je kupující nakupuje v rámci podnikatelské činnosti, je prodávající oprávněný od smlouvy odstoupit kdykoliv, i bez udání důvodu.
IX. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
- Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
- Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí kupujícím nemá vady a dále, že:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem, které prodávající uvádí, a které odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které lze rozumně očekávat, i s ohledem na prohlášení učiněná prodávajícím, zejména reklamou
- je vhodné k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím a návodem k použití, včetně návodu k montáži
- je dodáno v odpovídajícím množství, míře, hmotnosti a vyhovuje požadavkům právních předpisů
- Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nemůže být uplatněno na:
- opotřebení zboží způsobené jejím obvyklým užíváním
- vadu způsobenou kupujícím a vzniklou nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, nadměrným zatěžováním, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením
- používání zboží v podmínkách, které svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí nejsou obvyklé
- vadu vzniklou v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího (živly, vyšší moc, stav. el. sítě, apod.)
- sníženou užitnou a estetickou hodnotu zboží způsobenou nedbalým užíváním zboží
- přirozené vlastnosti přírodních materiálů, které nejsou vadou (vadou zboží není obvyklý barevný nebo strukturální rozdíl u přírodních či textilních materiálů, lakovaných nebo olejovaných ploch, typické vlastnosti dřeva včetně zápachu nebo drobné odchylky rozměrů)
- zboží, které bylo změněno nebo upraveno ze strany kupujícího nebo třetí osoby
- opotřebení v odpovídající míře u použitého zboží, které mělo zboží již při převzetí kupujícím
- zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána
- vady, které se ani po důkladném odborném přezkoumání na zboží neprojeví
- vadu, která se neprojevila v záruční době
- V případě, že má zboží vadu, zejména pokud nejsou splněny podmínky uvedené v bodě 2, může kupující uplatnit práva z vadného plnění (dále jen „reklamovat“). Kupující v takovém případě tuto skutečnost oznámí prodávajícímu prostřednictvím vyplněného reklamačního formuláře zaslaného na e-mailovou adresu uvedenou v obchodních podmínkách.
- Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady v době dvou let od převzetí zboží. V případě použitého zboží v době jednoho roku od převzetí.
- V případě vyřízení reklamace výměnou zboží pokračuje běh předchozí záruční lhůty, resp. lhůty k odpovědnosti za vady a neběží nová lhůta.
- Pokud má zboží vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového zboží bez vady nebo opravu, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný. To posoudí prodávající zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
- Při uplatnění reklamace je kupující povinen prodávajícímu sdělit, jaký způsob vypořádání vady si zvolil, přičemž tuto volbu nemůže dále bez souhlasu prodávajícího měnit. Kupující je povinen vadu dostatečně popsat, případně doplnit o fotografie vad. Neúplné vyplnění formuláře včetně nedostatečného popisu vady může být důvodem pro zamítnutí reklamace.
- Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
- prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 občanského zákoníku
- se vada projeví opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady),
- je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
- je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího
- Přiměřenou slevu určí prodávající jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel.
- Prodávající je povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení v elektronické podobě, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
- Pokud kupující reklamuje poškozené zboží, dostačuje k posouzení vady zpravidla zaslat prodávajícímu fotografie nebo video zboží, o němž má kupující za to, že má vady, případně pouze poškozenou část.
- Pokud je pro posouzení vady nebo opravu nezbytné zaslání vadného zboží (nebo pouze jeho části) zpět prodávajícímu, zajišťuje dopravu prodávající. Kupující přitom musí poskytnout nutnou součinnost.
- Prodávající doporučuje zboží zasílat nejlépe v originálním obalu nebo jinak vhodně zabaleno a ochráněno pro bezpečný převoz. Za škody vzniklé nesprávným balením zodpovídá kupující a prodávající není povinen takto vzniklé škody opravit.
- Stav zboží, jehož přezkoumání se kupující domáhá, musí splňovat základní hygienické standardy umožňující přezkoumání jeho stavu a zjištění vad. Prodávající vyžaduje, aby zboží zaslané k reklamaci bylo řádně očištěno. V případě, že stav zboží předaného prodávajícímu k posouzení důvodnosti uplatněných vad nesplňuje elementární hygienické požadavky nutné k přezkoumání jeho stavu, bude takové zboží zasláno kupujícímu zpět. V takovém případě je prodávající oprávněn vyžadovat uhrazení nákladů na dopravu reklamovaného zboží.
- Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí této lhůty může kupující od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu. Podmínkou pro běh těchto lhůt je, že kupující k vyřízení reklamace poskytl prodávajícímu potřebnou součinnost, tedy zejména, že umožnil prodávajícímu přezkoumat reklamované zboží.
- Pokud je reklamace oprávněná, náklady na dopravu hradí prodávající. Pokud reklamace oprávněná není, je prodávající oprávněn vyžadovat uhrazení nákladů vynaložených na dopravu reklamovaného zboží.
- V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového zboží, má kupující povinnost původní zboží vrátit prodávajícímu nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne obdržení nového zboží.
- V případě, že kupující zboží kupuje v souvislosti s předmětem své podnikatelské činnosti, se výše uvedená ustanovení tohoto článku obchodních podmínek nepoužijí a platí ustanovení uvedená v tomto článku níže.
- 20.1 Lhůta k vyřízení reklamace činí šedesát (60) dnů a záruka na zakoupené zboží činí jeden rok.
- 20.2 Kupující je povinen uplatnit zjevné vady při převzetí zboží. V opačném případě platí, že vady na zboží schválil a na jeho pozdější reklamace nebude brán zřetel.
- 20.3 V případě doručení zboží přepravní službou je dále takový kupující povinen zkontrolovat stav zásilky a při zjevném porušení přepravního obalu sepsat zápis o stavu zásilky s přepravní službou, zadokumentovat stav zásilky, pořídit fotografií vnějšího obalu, ze všech stran, a zásilku nepřevzít. Pokud přesto z jeho strany k převzetí zboží s poškozeným přepravním obalem dojde, platí, že takový kupující veškeré vady na dodaném zboží schválil a na jeho pozdější reklamace nebude brán zřetel.
X. DORUČOVÁNÍ
- Pokud není dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně; a to e-mailovou poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb. Kupujícímu je doručováno na e-mailovou adresu uvedenou v záhlaví těchto obchodních podmínek.
XI. OSOBNÍ ÚDAJE
- Všechny informace, které kupující uvádí, jsou důvěrné a prodávající je povinen s nimi podle toho zacházet. Údaje o kupujícím nebudou bez jeho svolení jiným způsobem než za účelem plnění ze smlouvy používat, vyjma e-mailové adresy, na kterou mohou být zasílána obchodní sdělení, neboť tento postup umožňuje zákon, pokud to není zákazníkem odmítnuto. Tato sdělení se mohou týkat pouze obdobného nebo souvisejícího zboží a lze je kdykoliv jednoduchým způsobem (zasláním dopisu, emailu nebo proklikem na odkaz v obchodním sdělení) odhlásit. E-mailová adresa bude za tímto účelem uchovávána po dobu dvou let od uzavření poslední smlouvy mezi smluvními stranami.
- Podrobnější informace o ochraně osobních údajů jsou uvedeny v podmínkách ochrany osobních údajů.
XII. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
- Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím e-mailové adresy uvedené v záhlaví. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, ze smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Kupující se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
XIII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
- Smlouvu je možné měnit pouze na základě písemné dohody. Prodávající je oprávněn změnit a doplnit tyto obchodní podmínky, tato změna se dotkne uzavřených smluv po účinnosti této změny, nikoliv již uzavřených. V případě, že se jedná o zboží, které má být dodáváno pravidelně a opakovaně, budou informace o změně zaslány kupujícímu nejméně 14 dní před účinností této změny. Pokud do 14 dnů od zaslání této informace o změně neobdrží prodávající výpověď uzavřené smlouvy na pravidelné a opakované dodávky zboží, stávají se nové obchodní podmínky součástí smlouvy a uplatní se na další dodávku zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že je výpověď ze strany kupujícího podána, činí jeden měsíc.
- V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nenese prodávající odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo v souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, mají obě strany právo od smlouvy odstoupit.
- Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
- Smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
- Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1. 2. 2024.